شبکه سازی و ارتباطات

شبکه سازی و ارتباطات

شبکه سازی و ارتباطات در کسب و کار

قسمت اول : یکی ازمهمترین بحث ها در کسب و کار فروش و بازاریابی خدمات و محصولات می باشد

اینکه چگونه بتوانیم اینکارو انجام دهیم بسیار مهم است حتی مهمتر از تولید محصول اگر شما بهترین محصول را در هر زمینه ای تولید کنید ولی نتوانید آنرا خوب ارائه نماید طبیعتا مخاطب زیادی  جذب نمی کنید اینکه به چه روشی و چگونه آنرا ارائه نمایید

بسیار مهم است برای مثال فرض  کنید در محله شما دو سوپر مارکتی وجود دارد یکی خوش اخلاق و دیگیری اخمو و بداخلاق یا اینکه خیلی خشک و سرد برخورد می کند

اونکه خوش اخلاق هست چند درصد ممکنه قیمتش بالاتر باشه کسی که برخورد سر و خشکی داره قیمتش پایین تره! طبیعتا شما خواهید دید که کسی که خوش اخلاق هست مشتریان بیشتری دارد و فرد خشک و سرد مشتریان کمتری کسی که برخورد خوب دارد و احساس مشتری را درگیر می کند مشتریان همیشگی خواهد داشت.

شما دارید با انسان ها برخورد می کنید نه با ربات ! احساس خوب مشتری مهمترین قسمت کار است مشتریان نیز احساسات مشتریان دیگر شما را درگیر می کنند

مثلا در همان محل افراد از سوپر مارکت خوش اخلاق تعریف می کنند و از حسن اخلاق و برخورد

خوب و پیگیری و خوش قولی او می گویند از اینکه او فرد قابل اعتمادی است و به مشتری بها میدهد و کارو را راه می اندازد صحبت می کنند.

این گفتگو ها بهترین تبلیغ برای سوپر مارکت خوش اخلاق است و مشتریان وفادار او را هر روز و هر روززیادتر می کند. بهترین شبکه سازی را برایش انجام میدهد و بهترین نوع مشتری را برایش می سازد.

 

در اینجا به چندین مسله مهم اشاره کردیم

  • برخود خوب

  • پشتیبانی

  • پیگیری

  • درگیر کردن احساس مخاطب

  • تعریف مشتریان از یک کسب و کار

  • شبکه سازی فیس تو فیس یا رو در رو

  • و…

این مطلب ادامه داره و امیدوارم برای شما مفید بوده باشه!

با تشکر