هوش مصنوعی , استارتاپ , شهر هوشمند ,نوآوری , وب سایت مهرداداردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

پروژه طراحی شهر هوشمند

طرح توجیهی شهر هومشند با اختراع و نوآوری

تاریخ اولین نگارش در : مهر ۲۹, ۱۴۰۱ @ ۳:۵۲ ب.ظ

مهرداد با سلام و درود

در مورد طرح شهر هوشمند در آخر مطالب و طرح توجیهی آن صحبت می کنم و در ابتدا در مورد چالش های سرمایه پذیری شهر هوشمند صحبت خواهم کرد.

مدت زمان زیادی هست روی طراحی شهر هوشمند کار می کنم

شهر ها به سمت هوشمند سازی پیش می روند برای همین این نوع پروژه ها جذابیت زیادی دارد

مثلا کشور عربستان شهر هوشمند جدیدی به نام AlNama  دارد می سازد

در بسیاری از کشور ها موضوع هوشمند سازی بسیار اهمیت دارد و بودجه های زیادی برای اینکار صرف می شود

البته در کشور ما این کارها در حد حرف می ماند و پیشرفتی نباید انتظار داشت

بگذریم !!!

پروژه ای که من دارم دارای چندین قسمت مختلف است و برای طراحی آن و راه حل ها بسیار فکر کردم و وقت گذاشتم

در نهایت به ساده سازی رسیدم که بتوانیم آنرا پیاده سازی کنیم

ایده اولیه فکر کنم ماله سالهای پیشه که خوب شالوده اصلی نیز هست و طبق همان طراحی را جلو بردم

بعد از چندین سال باز سال پیش روی این طرح تا این زمان دارم کم و بیش کار می کنم و طرح توجیهی و pitch deck نیز برای آن نوشته ام

یکی از مسایلی که دارم برای برخی طراحی ها به افراد مطمن نیاز دارم که با دو نفر در حال مذاکره هستم

احتمالا بیشتر از 100 طرح صنعتی و اختراع باید در مجموع ثبت شود

که هزینه ثبت بین المللی زیادی خواهد داشت

طرح توجیهی اولیه برای یکی از قسمت ها رقم ***** دلار است

که برای ساخت نمونه اولیه  2 میلیون دلار و شبیه سازی 200 هزار دلار حدودا نیاز است

مذاکره در داخل ایران تقریبا بی فایده است و به این نتیجه رسیده ایم و طرح توجیهی که داریم برای کشور پیشرفته ای ماننده ژاپن رقم ****دلار پیش بینی شده است

البته ساخت نمونه اولیه و شبیه سازی می تواند داحل ایران هم صورت بگیرد هر چند ممکن است برخی قطعات الکتریکی به سختی در داخل ایران یافت شود.

در ایران افراد زیادی هستند که پول دارند ولی متاسفانه با تکنولوژی و نوآورای میانه خوبی ندارند هر چند در مورد ملک و ساخت ساز و بورس و تجارت صحبت کنی بسیار راقب هستند

سرمایه گذار تخصصی در حوزه تکنولوژی وجود ندارد یا کم هست مشکل بزرگی برای افرادی مثله من بوجود میاورد و مجبور می شویم با افراد خارج از کشور صحبت کنیم و برای ما نیز رفتن به کشور های مختلف و پیدا کردن شرکت های سرمایه گذار مطمن کار آسانی به نظر نمی رسد
مگر اینکه راهنمای خوبی در اینکار داشته باشیم یا اینکه بصورت شانسی به فرد با نفوذی برخورد کنیم

طراحی شهر هوشمند مهرداد2

خوب مقداری در مورد طرح توجیهی نیز در ادامه صحبت می کنیم البته ما طرح توجیهی اصلی را در اختیار افرادی قرار خواهیم داد که ضمانت لازم را داشته باشند و همچنین قرارداد محرمانگی با ما نیز امضا نمایند.

فرض بر این است که در ایران می خواهد اجرایی شود

مقدمه

این یک مجموعه از اختراعات سخت افزاری و نرم افزاری همراه با نوآوری و تکنولوژی روز دنیاست.

من خیلی بصورت خلاصه توضیح خواهم داد و افرادی که واقعا علاقمند هستند و توانایی همراهی مارا دارند بسیار خوشحال می شویم گفتگو  کنیم و تیم قدرتمندی برای ارائه بصورت بین المللی داشته باشیم.

پروژه بصورت یک هلدینگ بین المللی اجرا خواهد شد و اولین کشور ها صادر کننده تکنولوژی , خدمات و تجهیزات آن خواهند بود.

این توضیحات طرح توجیهی و اقتصادی نیست ذهنیت اولیه شما را نسبت به این پروژه باز می کند و در ادامه با اسپانسر و سرمایه گذار تمامی موارد باز و تشریح خواهد شد.

 

تاریخچه و معرفی  :

اینجانب بیشتر از 18 سال سابقه کار در حوزه فناوری اطلاعات را دارم

ایده اولیه طرح چند سال پیش به ذهنم رسید( بیشتر از 10 14 سال) و طی این زمان تکمیل شده است.

با روند و سرعت رشد تکنولوژی که اتفاق افتاده خیلی کمک کرده که این مجموعه اختراعات را در این زمان بتوانیم به بهترین شکل ممکن ارائه بدهیم .

بسیار تلاش کردم که ساده سازی کنم و از پیچیده گی ها دور باشیم هر چند در برخی جاها ناگزیر هستیم سخت افزار های پیچیده ای تولید کنیم.

بروی مارکتینگ , نیاز روز بودن, نیاز بازار بودن بسیار کار کردم و مطمنم مورد استقبال قرار میگیرد.

بروی عملگرایی و کاربردی بود و حل مشکل ها بسیار تلاش کردم تا به بهترین شکل بتوانیم راه حل ارائه کنیم.

 

سوال اول :

برای چی قبل از ثبت کامل طرح ها و اختراعات در این مورد گفتگو می کنید؟

مارکت اینکار بسیار مهم است و ارتباطاتی که ما باید جذب کنیم بسیار اهمیت فراوانی دارد و برای همین بدون اینکه توضیح در مورد موضوع و طرح بدهیم می خواهیم کانال های ارتباطی را ایجاد نمایم و برای ساخت و تولید و مشارکت سرمایه اولیه جذب کنیم زیرا زمان بسیار اهمیت دارد و ما نمی خواهیم پس از تولید تازه بدنبال ایجاد کانال های ارتباطی و تعامل باشیم.

ما قبلا تمام بررسی های و تحقیقات بازار و درستی اینکار را انجام داده ایم و با قرارداد اصولی و محکم قبل از هر سرمایه گذاری زوایای کار را برای سرمایه گذار به روشنی باز می کنیم و نشان می دهیم تا به هدف مطلوب برسیم.

 

سوال دوم :

سرمایه گذار یا شخصی که ارتباطات را برقرار می کند چه سهمی دارد؟

ما با همه بصورت رسمی قرارداد خواهیم بست و توافق می کنیم

بخشی از سرمایه گذاری ها و قرارداد ها بصورت منطقه ای و کشوری می باشد مثلا استان تهران یا کل ایران- کشور ژاپن  و شهر توکیو.

بخشی برای ساخت و تولید نمونه های اولیه و نهایی

کسانی که با اشخاص با نفوذ و سرمایه گذار برای ما ارتباط ایجاد می کنند از همان ابتدای کار حقشان محفوظ است و طی قرارداد توافق خواهیم نمود.

 

سوال سوم :

میزان سرمایه ساخت نمونه اولیه چقدر است؟

حدود 2 تا 4 میلیون دلار بستگی دارد تیم تولید و مدیریت بخواهد با چه کیفیت و متریالی نسخه های اولیه را تولید نماید. یا اینکه بخواهیم برخی موارد را بصورت شبیه سازی ( نسخه ها پروتوتایپ) فعلا نمایش دهیم تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

 

سوال چهارم :

مارکت این اختراع کجاست ؟ مثالی برای آن بزنید.

برای اینکار ( مجموعه اختراعات) فرض کنید چیزی همانند سیم کارت باشد.که هر کسی می تواند داشته باشد , نیاز مبرم انسان ها نیست ولی نیاز روز و تکنولوژی است که همه باید یک سیم کارت را داشته باشند.

برای سیم کارت ها دکل ها و ایستگاهای مخابراتی نیاز است که امروزه تمامی شهرها و کشور ها را تحت پوشش خود قرارداده است و تقریبا برای زندگی انسان ها به امری حیاتی تبدیل شده است بصورتی که به غیر از این تصوری برای زندگی ندارند.

تعداد کاربران مارکت برای 5-تا7 سال آینده ایران در صورتی بسیار سریع استارت بخورد و همه گیر شود 40 میلیون کاربر پیش بینی می شود و ارزش هر میلیون کاربر یک میلیارد دلار یا بیشتر تخمین زده می شود.

برای نسخه جهانی 7 تا 10 سال آینده پیش بینی می شود 4 میلیارد نفر از آن استفاده کنند که ارزش هر میلیون نفر آن یک میلیارد دلار تخمین زده می شود و در کل 4 تریلیون دلار ارزش پیدا می کند.

کشورهایی همچون چین , آمریکا , آلمان , امارات, ژاپن دارای زیر ساخت های قوی می باشند و مثلا در مورد چین پیش بینی ما اینست که ظرف 5 سال 800 میلیون کاربر خواهد داشت.

البته تصور ما اینست که کشورهایی مثله ژاپن و امریکا و امارات  80درصد جمعیت آن در این مدت زمان تحت پوشش قرار بگیرند.

 

توضیح دوم

ما از چندین طریق درامد داریم که بصورت خلاصه از قسمت فروش سخت افزار و قسمت فروش و ارائه خدمات نرم افزار درآمد خواهیم داشت

پس از فروش سخت افزار و نرم افزار از طریق پشتیبانی درامد کسب  می کنیم

سوال پنجم :

پیش بینی شما از فروش مبلغ هر اکانت چقدر است؟

مسلما هر محصولی در طول زمان قیمت آن تغییر می کند اما مشخص است که ابتدا قیمت بالاتری دارد و بعدا قیمت آن کاهش می یابد مانند اکانت سیم کارت تلفن همراه , ولی مهم خدماتی است که روی هر اکانت کاربران دریافت می کنند و اصل درآمد ما بروی ارائه خدمات است.

قیمت 25-50-100 تا 1000 دلار برای اکانت شخصی

10 هزار دلار تا 100 هزار دلار  برای اکانت شرکتی و سازمانی

پیش بینی می شود.

اکانت سخت  افزاری

قیمت 500 -1000-2000 اکانت شخصی و استفاده گروهی

2 الی 100 هزار برای شرکت ها

10 هزار دلار الی 2 میلیون دلار برای شرکت های بزرگ, نهاد ها, وزارت خانه ها

 البته تمام این موارد باید در مارکت واقعی قیمت کذاری و تست بازار شود.

سوال ششم :

برای اجرایی شدن به چه سرمایه گذاری ها و مشارکت هایی نیاز است؟

به افراد توانمندی که بتوانند ارتباطات قوی برای ما در سطح وزیر در کشوری ایجاد کنند چون کار ما همانطور که توضیح دادم مشخصا نیاز است که ابتدا در منطقه ای اجرا شود مثلا محله از شهر تهران , پس به مجوز در سطح وزیر نیاز دارد که شهرداری و برخی نهاد ها حداقل تحت پوشش آن باشد. همچنین ما از چندین وزرات خانه طبیعتا نیاز به مجوز داریم بصورت مثال در ایران برای وزارتحانه های زیر مجوز نیاز داریم.

فقط کافی است از اولین وزراتخانه مجوز گرفته شود

در صورتی که مجوز ها سریع صادر شود و کار به مرحله عملیاتی شدن برسد با فروش اکانت ها و … مقدار زیادی از سرمایه جذب خواهد شد.

در کنار این سرمایه گذاری های بخش خصوصی و دولتی را نیز جذب خواهیم نمود.

 

سوال هفتم :

میزان ایجاد اشتغال چقدر است؟

میزان شغل هایی که درگیر اینکار می شوند بصورت مستقیم و غیر مستقیم است.

مثال:

برای شرکت اصلی 8000 هزار شغل  در استان تهران – 100000 هزار نفر ایران

برای شرکت های زیر مجموعه و مرتبط و شغل های که بصورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر هستند پیش بینی می شود 2 میلیون شغل ایجاد شود .

 

سوال هشتم :

اولین سرمایه گذار چه اولویتی نسبت به دیگران دارد؟

مشخصا انعطاف بالاتر در مذاکره و قرارداد و سهم بری بیشتر و مشارکت بالاتر برای بالاتر بردن انگیزه طرفین موثر است و حتما ما اینکار را خواهیم کرد.

قراردادی که می بندیم حتما بندهای محرمانگی محکمی دارد و نیاز است سرمایه گذار حمایت های لازم را برای تسریع در روند کار انجام دهد.

طراحی شهر هوشمند مهرداد

سوال نهم :

مثالی در مورد نحوه و میزان درآمد از خدمات بزنید

برای سرمایه گذار حتما طرح توجیهی ارائه خواهد شد ولی چون این یک توضیح ابتدایی است بصورت مختصر و مفید بیان می کنیم.

بصورت مثال برای استانی همچون تهران یک قسمت اجرایی شدن پروژه هست که دارای هزینه و درآمد است و پس از اجرایی شدن از همین خدمات نیز درآمد خواهیم داشت.

قسمت های دیگر پس از اجرایی شدن هر فاز پروژه برای ارائه خدمات است

برآورد ما برای دو قسمت از این خدمات روزانه بیشتر از 28 میلیارد و ماهیانه 840 میلیارد تومان درآمد است. ( برای شهری مانند تهران و ظرفیت نسبی, برای ظرفیت کامل درامد چندین برابر است )

 

صحبت پایانی

با توجه به توضیحات داده شده تاکید می کنیم که در صورت توافق , کاملا مطالب قابل اثبات خواهد بود که این مجموعه ( اختراعات) کاملا عملیاتی است و برای سرمایه گذار واقعی به روشنی مشخص خواهد شد.

 

با سپاس مهرداد

Short Link:
https://mehrdad.ir/ha5m

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
مهرداد - Mehrdad

با کمال میل و افتخار بیان می‌کنم که یک کارآفرین و فریلنسر در زمینه پروژه‌های استارتاپی، توسعه نرم‌افزار، و طراحی شهر هوشمند هستم. هدف اصلی من بهبود و گسترش فردی و حرفه‌ای است، و همچنین تجربیاتم را با دیگران به اشتراک می‌گذارم. در حال حاضر، تمرکزم بر طراحی محصولات نوآورانه و اختراعی است. تلاش‌های من برای گسترش و بهبود به واقعیت‌های عملیاتی می‌پردازد. این اقدامات شامل جذب سرمایه، همکاری با افراد موثر و تحقق اهداف بین‌المللی و بلندمدت است. در جهت این اهداف تیم مهرداد شکل گرفته است که بنده هم عضوی از تیم هستم. سپاس از حمایت شما که به ما انگیزه و انرژی می‌دهد تا با همکاری و تعامل بیشتر، به جهانی پر از نوآوری و پیشرفت نزدیک‌تر شویم. با سپاس مهرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *